نصیریاقدم، دبیر کمیته علمی اولین همایش سالانه بینالمللی تنظیمگری و سیاستگذاری رقابت در ایران از برگزاری یکی دیگر از پیشنشستهای همایش با موضوع تنظیمگری و توسعه رقابت در صنعت حمل و نقل ریلی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی رقابت این نشست که با همکاری انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته برگزار میگردد، نخستین پیش نشست رویداد مذکور است که در سال جاری برگزار خواهد شد.
نصیریاقدم با تأکید بر اهمیت این همایش، در خصوص پیشنشستهای در حال برگزاری گفت: هدف اصلی از این پیشنشستها ترویج موضوعات مرتبط با «تسهیل رقابت و منع انحصار» در اقتصاد کشور است. برگزاری این پیش نشست ها به ما اجازه می دهد با موضوعات مبتلا به در صنایع و بخش های مختلف و همچنین با دیدگاه های مختلفی که در هر موضوع وجود دارد آشنا شویم و با آمادگی بیشتر و محتوای غنی تر به استقبال رویداد بین المللی رقابت برویم.
وی افزود؛ ما در دبیرخانه همایش آمادگی داریم با مراکز مختلف دانشگاهی، اندیشه ورزی و سیاستگذاری نشست های مشترک برگزار کنیم و ابعاد مختلف موضوعات مربوط به رقابت، انحصار و تنظیم گری را واکاوی کنیم. در نشست پیش رو نیز با همکاری انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و اندیشکده ریل و پیشرفت به تحلیل ساختار صنعت حمل و نقل ریلی و تنظیم گری آن خواهیم پرداخت.
گفتنی است این پیشنشست در روز چهارشنبه 29 فروردین سال جاری در ساعت 14 و در محل انجمن صنفی شرکت حمل و نقل ریلی به صورت مجازی و حضوری برگزاری میگردد. علاقه مندان به مباحث نشست میتوانند محتوای نشست را از طریق لینک زیر به صورت برخط دنبال کنند.
مورخ 27 فروردین 1403
روابط عمومی مرکز ملی رقابت
در راستای فعالیتهای فرهنگی درونسازمانی و ایجاد نشاط و همافزایی با سیاستهای کلان کشور، مراسم جشن عید فطر با چاشنی مسابقهای برای درک بیشتر شعار سال و وظایف همکاران مرکز ملی رقابت با اعلام نتایج این مسابقه، برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی رقابت، در این ویژه برنامه سیدمحمدرضا سیدنورانی رئیس شورا و مرکز ملی رقابت، با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان و اهمیت پاسداشت آن، عید فطر را شروع پاکیزگی و طهارت دانست و اظهار داشت: درک و ترویج ابعاد معنوی این ماه یک تکلیف شرعی است.
وی در ادامه با اشاره به شعار سال نو، مشارکت همکاران مرکز در تفسیر وظایف شورا و ارتباط آن با سیاستهایی که به تحقق جهت تولید منتج میشود را نمودی از نحوه مشارکت مردمی دانست که بایستی بسیار عمیقتر و نهادینهتر شده در اقتصاد کشور بازتاب داشته باشد.
گفتنی است برای نخستین بار در دور سوم شورا، امور تبلیغی و ترویجی به عنوان بخشی از برنامههای رئیس شورا و مرکز ملی رقابت قرار گرفته و در این حوزه دستاورهای مطلوب و فعالیتهای ویژهای در جریان است.
مورخ 25 فروردین 1403
روابط عمومی مرکز ملی رقابت
اعضای کارگروه اقتصاد دیجیتال با تشکیل جلسات متعدد با هدف بازنگری دستورالعمل تلفن ثابت مصوبه 466 شورای رقابت در خصوص اصلاح مفاد دستورالعمل پیشین، به بحث و بررسی پرداختند.
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی رقابت، کارگروه اقتصاد دیجیتال طی برگزاری جلسات متعددی با موضوع بازنگری دستورالعمل تلفن ثابت مصوبه 466 شورای رقابت، در خصوص نحوه به روزرسانی تعرفه تلفن ثابت، بهای تمام شده محاسباتی به تفکیک خدمات شرکت مخابرات که طی مصوبه ۴۶۶ شورا، این شرکت ملزم به ارائه آن در صورتهای مالی شده بود و اصلاح مفاد دستورالعمل تلفن ثابت مصوبه 466 شورا، به بررسی و تبادل نظر پرداختند.
علاوه بر آن با طرح موضوعات مربوط به شرایط دسترسی به شبکه ارتباطات ثابت و رسیدگی به شکایات مشترکین اینترنت ثابت، تصمیم گرفته شد ضمن رسیدگی موردی به شکایات، با توجه به انحصاری بودن بازار، درخصوص شرایط دسترسی فعالان به این بازار ، در جلسات آتی بحث و بررسی انجام شود. لازم به ذکر است تمام موضوعات مصوب در کارگروه اقتصاد دیجیتال، جهت تصویب نهایی و صدور رأی در شورای رقابت مطرح خواهد شد.
گفتنی است: کارگروه اقتصاد دیجیتال بر اساس رأی شورای رقابت و با هدف تسهیل و تمهید رسیدگی به رویههای ضد رقابتی در بازار های مرتبط با فنّاوری اطلاعات و ارتباطات و کسب و کارهای مرتبط با فضای مجازی تشکیل شده است. یکی از وظایف این کارگروه بازنگری دستورالعمل تلفن ثابت مصوبه 466 شورای رقابت مورخ 10 خرداد ماه 1400 و تهیه پیشنویس و اصلاحیه آن است.
مورخ 16 اسفند 1402
روابط عمومی مرکز ملی رقابت