منو

اخبار

پس از از برگزاری دو پیش نشست جامع و مورد توجه، سومین پیش نشست «همایش سالانه بین‌المللی تنظیم‌گری و سیاستگذاری رقابت در ایران» با موضوع تعارض منافع به مثابه چالش بنیادین توسعه رقابت برگزار می‌شود. این پیش نشست با میزبانی و طراحی مرکز توانمندسازی حاکمیت و جامعه جهاد دانشگاهی اجرا می‌گردد و در آن به موضوع توسعه رقابت از منظر تعارض منافع پرداخته ‌می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی رقابت؛ علی نصیری اقدم، دبیرهمایش با اشاره به اهمیت توجه به ابعاد تعارض منافع در جهت توسعه رقابت درخصوص موضوع نشست سوم، اظهار کرد: وجود تعارض منافع ممکن است باعث شود که رقبا قادر به ورود به بازار به صورت آزاد و برابر نباشند یا با موانعی برای فعالیت‌های اقتصادی خود مواجه شوند. وی در ادامه افزود: این تعارض‌ها ممکن است از منابع مختلفی مانند نقض قوانین رقابت، استفاده از منابع و توانایی‌های غیر عمومی و تعداد زیادی از تراکنش‌های مالی و قراردادها برای افراد و سازمان‌های دارای منافع متفاوت و هم‌پوشان نشأت بگیرد. نصیری اقدم در خصوص این چالش بنیادین توسعه رقابت، افزود: اگر چه سازمان‌ها و افراد می‌توانند از موقعیت‌های تعارض منافع به منظور حفظ و گسترش قدرت و تأثیرگذاری در بازارها بهره‌برداری کنند اما موقعیت‌های تعارض منافع بر رقابت‌پذیری بنگاه‌ها اثر گذاشته و باعث افت کارایی و ناتوایی در تقویت رشد اقتصادی خواهد شد.

گفتنی است: این پیش‌نشست در روز دوشنبه 17 اردیبهشت ماه از ساعت 15 الی 17 در خانه اندیشه‌ورزان برگزار می‌شود و صاحب نظرانی چون احمد میدری، رئیس اندیشکده مبارزه با فقر و نابرابری، باقر انصاری، عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی، مصطفی رنجبر، کارشناس کمیسیون حکمرانی سازمانی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و زینب مرتضوی فر، عضو هیئت علمی جهاد دانشگاهی و مدیر مرکز توانمند سازی حاکمیت و جامعه، در این نشست به بحث و گفتگو خواهند پرداخت.

علاقه‌مندان به مباحث این نشست می‌توانند محتوای آن را از طریق پیوند زیر به صورت برخط مشاهده کنند:

برای مشاهده اینجا کلیک کنید


مورخ 16 اردیبهشت 1403
روابط عمومی مرکز ملی رقابت