در راستای برگزاری همایش سالانه بین المللی تنظیمگری و سیاستگذاری رقابت در ایران، دومین پیشنشست از سلسله پیشنشست های این همایش با موضوع «رقابت و انحصار در بازار خودرو» برگزار میشود.
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی رقابت، نصیری اقدم دبیر کمیته علمی اولین همایش توضیح داد که بازار خودرو از جمله بازارهایی است که میزان انحصاری بودن آن محل بحثهای گستردهای بوده و تنظیم گری آن بین شورای رقابت و سایر نهادهای تصمیمگیر رفت و برگشت داشته است. همچنین در خصوص شیوه تقویت رقابت در این صنعت اختلاف نظرهای جدی وجود داشته است.
وی تأکید کرد که برای تقویت رقابت در بازار خودرو راه حل های مختلفی پیشنهاد و اجرایی شده است. ادامه قیمتگذاری بر اساس دستورالعمل شورای رقابت و همچنین تسهیل واردات خودرو از جمله راهحلهای کوتاه مدتی است که میتواند در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گیرد. همچنین، مباحث مختلفی در خصوص چگونگی گذار تدریجی به نظم این بازار و شکل دادن به نیروهای عرضه و تقاضا وجود دارد که میتواند در این نشست مورد توجه قرار بگیرد.
گفتنی است: پیشنشست «مسأله رقابت و انحصار در بازار خودرو» در روز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه سال جاری در ساعت 14 و در محل دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) به صورت حضوری و مجازی و با سخنرانی مهدی صادقانی شاهدانی، رئیس دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) و رئیس هیأت تجدید نظر شورای رقابت، امیراحمد ذوالفقاری مشاور رئیس شورای رقابت، میلاد بیگی، مدیر گروه کسب و کار تنظیمگری بخشی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، دکتر عبدالله توکلی لاریجانی، مدیر کل سابق دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت، ابوالفضل خلخالی وامیر حسین کاکایی (اعضای هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت)، برگزار میشود.
این نشست از طریق لینک زیر قابل دسترسی و مشاهده آنلاین است:
مورخ 2 اردیبهشت 1403
روابط عمومی مرکز ملی رقابت
پیش نشست تنظیمگری و توسعه رقابت در صنعت حمل و نقل ریلی با حضور اندیشمندان، کارشناسان و مسئولین بخش خصوصی و دولتی در این حوزه، با همکاری انجمن صنفی شرکت حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته، برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی رقابت؛ در این جلسه که با سخنرانی کارشناسان و دست اندرکاران این حوزه از جمله علی نصیری اقدم، سعید قصابیان، محسن پورسیدآقایی، علی اصغر شفیع نادری و مسعود یقینی همراه بود ، حاضرین به بررسی وضعیت این بازار، چالش ها و راهکارهای آن پرداختند.
گفتنی است این پیش نشست از جمله سلسله هم اندیشی هایی است که منتج به برگزاری اولین همایش سالانه بینالمللی تنظیمگری و سیاستگذاری رقابت در ایران خواهد بود.
مورخ 29 فروردین 1403
روابط عمومی مرکز ملی رقابت
نصیریاقدم، دبیر کمیته علمی اولین همایش سالانه بینالمللی تنظیمگری و سیاستگذاری رقابت در ایران از برگزاری یکی دیگر از پیشنشستهای همایش با موضوع تنظیمگری و توسعه رقابت در صنعت حمل و نقل ریلی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی رقابت این نشست که با همکاری انجمن صنفی شرکتهای حمل و نقل ریلی و خدمات وابسته برگزار میگردد، نخستین پیش نشست رویداد مذکور است که در سال جاری برگزار خواهد شد.
نصیریاقدم با تأکید بر اهمیت این همایش، در خصوص پیشنشستهای در حال برگزاری گفت: هدف اصلی از این پیشنشستها ترویج موضوعات مرتبط با «تسهیل رقابت و منع انحصار» در اقتصاد کشور است. برگزاری این پیش نشست ها به ما اجازه می دهد با موضوعات مبتلا به در صنایع و بخش های مختلف و همچنین با دیدگاه های مختلفی که در هر موضوع وجود دارد آشنا شویم و با آمادگی بیشتر و محتوای غنی تر به استقبال رویداد بین المللی رقابت برویم.
وی افزود؛ ما در دبیرخانه همایش آمادگی داریم با مراکز مختلف دانشگاهی، اندیشه ورزی و سیاستگذاری نشست های مشترک برگزار کنیم و ابعاد مختلف موضوعات مربوط به رقابت، انحصار و تنظیم گری را واکاوی کنیم. در نشست پیش رو نیز با همکاری انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی و اندیشکده ریل و پیشرفت به تحلیل ساختار صنعت حمل و نقل ریلی و تنظیم گری آن خواهیم پرداخت.
گفتنی است این پیشنشست در روز چهارشنبه 29 فروردین سال جاری در ساعت 14 و در محل انجمن صنفی شرکت حمل و نقل ریلی به صورت مجازی و حضوری برگزاری میگردد. علاقه مندان به مباحث نشست میتوانند محتوای نشست را از طریق لینک زیر به صورت برخط دنبال کنند.
مورخ 29 فروردین 1403
روابط عمومی مرکز ملی رقابت
در راستای فعالیتهای فرهنگی درونسازمانی و ایجاد نشاط و همافزایی با سیاستهای کلان کشور، مراسم جشن عید فطر با چاشنی مسابقهای برای درک بیشتر شعار سال و وظایف همکاران مرکز ملی رقابت با اعلام نتایج این مسابقه، برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی مرکز ملی رقابت، در این ویژه برنامه سیدمحمدرضا سیدنورانی رئیس شورا و مرکز ملی رقابت، با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان و اهمیت پاسداشت آن، عید فطر را شروع پاکیزگی و طهارت دانست و اظهار داشت: درک و ترویج ابعاد معنوی این ماه یک تکلیف شرعی است.
وی در ادامه با اشاره به شعار سال نو، مشارکت همکاران مرکز در تفسیر وظایف شورا و ارتباط آن با سیاستهایی که به تحقق جهت تولید منتج میشود را نمودی از نحوه مشارکت مردمی دانست که بایستی بسیار عمیقتر و نهادینهتر شده در اقتصاد کشور بازتاب داشته باشد.
گفتنی است برای نخستین بار در دور سوم شورا، امور تبلیغی و ترویجی به عنوان بخشی از برنامههای رئیس شورا و مرکز ملی رقابت قرار گرفته و در این حوزه دستاورهای مطلوب و فعالیتهای ویژهای در جریان است.
مورخ 25 فروردین 1403
روابط عمومی مرکز ملی رقابت