منو

مصوبات جلسات

جلسه ششصد و بیست و پنج شورای رقابت مورخ 1402/09/14 برگزار شد.

موضوع اول: شکایت شركت آرمان تجارت رهاورد پيشرو از شركت آريا فسفريك جنوب مبنی بر "بروز رویه ضد رقابتی- امتناع ازعرضه مواد اوليه"

در خصوص شکایت شرکت آرمان تجارت رهاورد پیشرو به طرفیت شرکت آریافسفریک جنوب طی شکوائیه شماره ثبتی 2588-00-17-و مورخ 21/12/1400 مبنی بر "بروز رویه ضد رقابتی- امتناع ازعرضه مواد اوليه" ، اعضای شورای رقابت با عنایت به مفاد شکایت تقدیمی و با توجه به ادعای شاکی مبنی بر داشتن گواهی مودیان مالیاتی و همچنین کارت بازرگانی مقرر نمودند ظرف مدت ده روز شاکی کلیه مدارکی را که در جلسه شورا اظهار نموده است به مرکز ملی رقابت ارسال نماید. همچنین مقرر شد طی نامه ای به وزارت صمت (دفتر صنایع شیمیایی پلیمری) اعلام شود تا در خصوص استناد شركت آريافسفريك جنوب به مصوبه شماره 57751/60 مورخ 28/02/1401 دفتر متبوع، که خريداران اسيد را ملزم به تهيه مواردي از جمله ارائه كارت بازرگاني، عضويت در انجمن توليدكنندگان دي و مونو كلسيم فسفات و گواهي-نامه موديان مالياتي نموده است، ظرف مدت ده روز پاسخ مستدل به مرکز ملی رقابت ارسال نمایند. سپس با توجه به مستندات ارائه شده؛ اعضاء شورا اقدام به صدور رأی نمایند. بدیهی است که عدم ارسال اطلاعات در مهلت مقرر مانع صدور رأی نخواهد شد.

موضوع دوم:شکایت آقای محمد نوری شورابی از اداره کل تجهیزات پزشکی و شرکت دنتا پارت مبنی بر "بروز رویه ضد رقابتی -عدم نظارت بر قيمت گذاري بازار انحصاري لوازم پزشكي و دندانپزشكي توليد داخل

در خصوص شکایت آقای محمد نوری شورابی از وضعیت نا¬به¬سامان قیمت¬ یونیت¬های دندان پزشکی طی شکوائیه شماره ثبتی1380-02-17-و مورخ 28/03/1402 مبنی بر "بروز رویه ضد رقابتی -عدم نظارت بر قيمت گذاري بازار انحصاري لوازم پزشكي و دندانپزشكي توليد داخل"، اعضای شورای رقابت با عنایت به مفاد شکایت تقدیمی و با مداقه در متن شکایت شاکی به نظر می رسد که خواسته شاکی، به نحو مطروحه قابل انطباق با هیچ یک از مواد فصل نهم قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی نمی باشد و قابلیت رسیدگی در شورای رقابت را ندارد، لذا اعضاء شورای رقابت به اتفاق آراء شکایت شاکی را وارد ندانسته و تصمیم به رد شکایت مطروحه صادر و اعلام می نماید. همچنین در باب عدم پاسخگوئی اداره کل تجهیزات پزشکی به مکاتبات مرکز ملی رقابت پیرامون موضوع شکایت در مهلت مشخص، اعضاء شورا به اتفاق آراء مقرر نمودند، با توجه به جرائم مندرج در ماده 72 قانون اجرای سیاست¬های کلی اصل 44 قانون اساسی، مراتب به دادستان عمومی و انقلاب تهران جهت رسیدگی و اعمال مجازات قانونی موضوع ماده 72 قانون منعکس گردد. تصمیم صادره حضوری و ظرف مهلت 20 روز از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض در هیأت تجدیدنظر موضوع ماده 64 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی می¬باشد.