منو

مصوبات جلسات

جلسه ششصدو بیست و سه شورای رقابت مورخ 1402/09/07 برگزار شد.

موضوع اول: شکایت خانم زهرا دارائی از اسنپ شاپ با موضوع " ثبت سفارش از مرداد ماه و عدم ارسال یا کنسل کردن ثبت سفارش".

در خصوص شکایت خانم زهرا دارائی به طرفیت اسنپ شاپ ، طی شکواییه شماره ثبتی 6739-02-17-و مورخ 07/08/1402 با موضوع " ثبت سفارش از مرداد ماه و عدم ارسال یا کنسل کردن ثبت سفارش"، با توجه به مفاد شکایت تقدیمی و نظر به این که موضوع شکایت شاکی قابل انطباق با هیچ کدام از مواد فصل نهم قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی (مرتبط با وظایف و اختیارات شورای رقابت) نمی باشد؛ فلذا اعضای شورای رقابت به اتفاق آراء حاضرین در جلسه رسیدگی، تصمیم خود را مبنی بر قابل رسیدگی نبودن موضوع در شورای رقابت و رد شکایت مطروحه، صادر و اعلام می¬نماید. تصمیم صادره حضوری و ظرف مهلت 20 روز از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض در هیأت تجدیدنظر موضوع ماده 64 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی می باشد.

موضوع دوم:شکایت آقای محمد شجاعی مقدم از شرکت همراه اول با موضوع "برخورد با كم فروشي و عدم تنوع در كميت و مدت بسته هاي اينترنت".

در خصوص شکایت آقای محمد شجاعی مقدم به طرفیت شرکت همراه اول طی شکوائیه شماره ثبتی 193/02/17و مورخ1402/02/06 با موضوع "برخورد با كم فروشي و عدم تنوع در كميت و مدت بسته هاي اينترنت"، با عنایت به مفاد شکایت نامه تقدیمی و با توجه به محتویات پرونده و مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات در حوزه موضوع شکایت و اینکه مشتکی عنه، به منظور ارائه هر گونه بسته اینترنتی مکلف به اخذ مجوز از سوی سازمان تنظیم مقررات می باشد و بدون اخذ تأییدیه مذکور، امکان ارائه بسته های پیشنهادی خود را نخواهد داشت. از این رو به اتفاق آراء، عدم تنوع در بسته های اینترنتی و حذف برخی از بسته های اینترنتی توسط مشتکی عنه را که سابقاً موجود بوده، مصداق بروز رفتار ضد رقابتی تشخیص نداده؛ لیکن به استناد اختیار حاصل از بند 5 ماده 58 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی مبنی بر اینکه کلیه اپراتورهای اینترنت همراه مکلفند بسته‌های اینترنتی بلندمدت (مقادیر بیش از 50 گیگابایت) را نیز در کنار سایر بسته‌ها، با تعرفه‌های مورد تأیید سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به مشترکین ارائه نمایند. مقرر گردید منبعد در راستای تنوع بسته های اینترنتی که امکان انتخاب توسط مشترکان را توسعه می دهد ارائه نمایند.

موضوع سوم: شکایت آقای علیرضا قدم السلطانی از شرکت ایده گزین ارتباطات روماک (اسنپ) با موضوع "فعال نبودن حساب کاربری و عدم عودت وجه به حساب کاربری".

در خصوص شکایت آقای علیرضا قدم السلطانی به طرفیت شرکت ایده گزین ارتباطات روماک (اسنپ)، طی شکواییه شماره ثبتی 7379-02-17-و مورخ 30/08/1402 با موضوع "فعال نبودن حساب کاربری و عدم عودت وجه به حساب کاربری"، با توجه به مفاد شکایت تقدیمی و نظر به این که موضوع شکایت شاکی قابل انطباق با هیچ کدام از مواد فصل نهم قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی (مرتبط با وظایف و اختیارات شورای رقابت) نمی باشد؛ فلذا اعضای شورای رقابت به اتفاق آراء حاضرین در جلسه رسیدگی، تصمیم خود را مبنی بر قابل رسیدگی نبودن موضوع در شورای رقابت و رد شکایت مطروحه، صادر و اعلام می نماید. تصمیم صادره حضوری و ظرف مهلت 20 روز از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض در هیأت تجدیدنظر موضوع ماده 64 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی می باشد.

موضوع چهارم: شکایت آقای محمد عباسی نژاد از خانم اعظم قربانی با موضوع " عدم پرداخت حقوق معوقه، بیمه، عیدی، سنوات، مرخصی، اضافه کاری، بازگشت به کار".

در خصوص شکایت آقای محمد عباسی نژاد به طرفیت خانم اعظم قربانی، طی شکواییه شماره ثبتی 7380-02-17-و مورخ 30/08/1402 با موضوع " عدم پرداخت حقوق معوقه، بیمه، عیدی، سنوات، مرخصی، اضافه کاری، بازگشت به کار"، با توجه به مفاد شکایت تقدیمی و نظر به این که موضوع شکایت شاکی قابل انطباق با هیچ کدام از مواد فصل نهم قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی (مرتبط با وظایف و اختیارات شورای رقابت) نمی باشد؛ فلذا اعضای شورای رقابت به اتفاق آراء حاضرین در جلسه رسیدگی، تصمیم خود را مبنی بر قابل رسیدگی نبودن موضوع در شورای رقابت و رد شکایت مطروحه، صادر و اعلام می نماید. تصمیم صادره حضوری و ظرف مهلت 20 روز از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض در هیأت تجدیدنظر موضوع ماده 64 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی می باشد.