منو

مصوبات جلسات

جلسه ششصد و یازده شورای رقابت مورخ 1402/07/25 برگزار شد.

موضوع جلسه: قیمت هشت خودروی شرکت ایران خودرو

شورای رقابت به استناد ماده 3-1 دستورالعمل تنظیم بازار خودروهای سواری مصوب جلسه 543 مورخ 11/11/1401 پس از بررسی کارگروه خودرو شورای رقابت، قیمت هشت خودروی شرکت ایران خودرو محاسباتی توسط سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان که طی نامه شماره 1738/01/370/م مورخ 12/07/1402 اعلام شده بود، با لحاظ 2.5 درصد سود به شرح ذیل با اکثریت آراء تصویب نمود.



موضوع دوم:شکایت آقای افشین دارچینی شرق از آقای سجاد علیدادی درخصوص مطالبه ضرر و زیان

در خصوص شکایت آقای افشین دارچینی شرق به طرفیت آقای سجاد علیدادی طی شکوائیه شماره ثبتی 5821/02/17و مورخ 23/07/1402 باموضوع "مطالبه ضرر و زیان"، با توجه به مفاد شکایت نامه تقدیمی و نظر به این که موضوع شکایت شاکی قابل انطباق با هیچ کدام از مواد فصل نهم قانون اجرای سیاست¬های کلی اصل 44 قانون اساسی (مرتبط با وظایف و اختیارات شورای رقابت) نمی باشد؛ فلذا اعضای شورای رقابت به اتفاق آراء حاضرین در جلسه رسیدگی، تصمیم خود را مبنی بر قابل رسیدگی نبودن موضوع در شورای رقابت و رد شکایت مطروحه، صادر و اعلام می¬نماید. تصمیم صادره حضوری و ظرف مهلت 20 روز از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض در هیأت تجدیدنظر موضوع ماده 64 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی می باشد.

موضوع سوم: شکایت آقای بهنام نوروزی از شهر لوازم خانگی در خصوص قیمت گذاری تهاجمی

در خصوص شکایت آقای بهنام نوروزی به طرفیت شهر لوازم خانگی طی شکوائیه شماره ثبتی 5504/02/17و مورخ 18/07/1402 "مبنی بر قیمت گذاری تهاجمی"، با توجه به مفاد شکایت نامه تقدیمی و نظر به این که موضوع شکایت شاکی قابل انطباق با هیچ کدام از مواد فصل نهم قانون اجرای سیاست¬های کلی اصل 44 قانون اساسی (مرتبط با وظایف و اختیارات شورای رقابت) نمی باشد؛ فلذا اعضای شورای رقابت به اتفاق آراء حاضرین در جلسه رسیدگی، تصمیم خود را مبنی بر قابل رسیدگی نبودن موضوع در شورای رقابت و رد شکایت مطروحه، صادر و اعلام می¬نماید. تصمیم صادره حضوری و ظرف مهلت 20 روز از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض در هیأت تجدیدنظر موضوع ماده 64 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی می باشد.

موضوع چهارم:شکایت آقای بهنام نوروزی از شرکت تجارت آذین ماندگار (سرای ایرانی) مبنی بر لطمه زدن به سایر اصناف با هدیه دادن به مشتریان

در خصوص شکایت آقای بهنام نوروزی به طرفیت شرکت تجارت آذین ماندگار (سرای ایرانی) طی شکوائیه شماره ثبتی 5485/02/17و مورخ 10/07/1402 "مبنی بر لطمه زدن به سایر اصناف با هدیه دادن به مشتریان"، با توجه به مفاد شکایت نامه تقدیمی و نظر به این که موضوع شکایت شاکی قابل انطباق با هیچ کدام از مواد فصل نهم قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی (مرتبط با وظایف و اختیارات شورای رقابت) نمی باشد؛ فلذا اعضای شورای رقابت به اتفاق آراء حاضرین در جلسه رسیدگی، تصمیم خود را مبنی بر قابل رسیدگی نبودن موضوع در شورای رقابت و رد شکایت مطروحه، صادر و اعلام می نماید. تصمیم صادره حضوری و ظرف مهلت 20 روز از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض در هیأت تجدیدنظر موضوع ماده 64 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی می باشد.

موضوع پنجم: شکایت آقای پدرام ملک پوری از سازمان نظام دامپزشکی کشور 1402 مبنی بر عدم تمکین از اجرای ماده 27 قانون تاسیس نظام دامپزشکی مبنی بر پذیرش عضویت و اعطای شماره نظام

در خصوص شکایت آقای پدرام ملک پوری به طرفیت سازمان نظام دامپزشکی کشور طی شکوائیه به شماره ثبتی 17-02-4327-و مورخ 14/06/1402 مبنی بر "عدم تمکین از اجرای ماده 27 قانون تاسیس نظام دامپزشکی مبنی بر پذیرش عضویت و اعطای شماره نظام"، با توجه به مفاد شکایت تقدیمی، و باعنایت به اعلام مشتکی عنه مبنی بر اینکه کلیه افرادی که متقاضی عضویت می باشند انتظار اشتغال و اخذ پروانه از این سازمان را دارند. اشتغال به حرفه دامپزشکی بر اساس آموزه های دانشگاهی می باشد که سرفصل دروس آن نیز با هماهنگی شورای مرکزی از طریق نماینده وزارت علوم به وزارت متبوع منتقل می گردد. همچنین کلیه افراد دارای صلاحیت در بحث مسئولین فنی حداقل دانش و تجربه و دروس فنی را در دوره های دکتری حرفه ای دامپزشکی کسب می نمایند که دوره مذکور از نظر کسب دانش و مهارت و تعداد واحدهای گذرانده شده توسط دانشجویان بالاتر از مقطع کارشناسی ارشد می باشد؛ ضمن اینکه بسیاری از دوره های تخصصی p.h.d بصورت عملی و برخی بصورت پژوهش محور می باشد که دروس تئوری و مباحث بهداشت عمومی در آنها تدریس نمی شود، لذا افراد مذکور با توجه به با توجه به واحدهای درسی گذرانده شده مشمول دریافت کارت عضویت از سازمان نظام دامپزشکی نمی باشند. به موجب ماده 27 قانون تاسیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1376" کلیه اتباع ایرانی فارغ التحصیل دوره های دکترای عمومی و تخصصی و سایر رده های حرفه دامپزشکی حق عضویت در سازمان را دارا هستند. اعضای شورای رقابت به اتفاق آراء با توجه به خواسته شاکی و نظر به اینکه شاکی دارای مدرک دکترای تخصصی دامپزشکی بهداشت آبزیان می باشد، حکم به الزام مشتکی عنه به پذیرش عضویت شاکی در سازمان مذکور را صادر و اعلام می نماید، بدیهی است که این عضویت به منزله صدور مجوز کسب و کار نمی باشد. تصمیم صادره حضوری و ظرف مهلت 20 روز از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض در هیأت تجدیدنظر موضوع ماده 64 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی می باشد.

موضوع ششم: شکایت آقای حمید اتحادی از دولت جمهوری اسلامی ایران

در خصوص شکایت آقای حمید اتحادی به طرفیت دولت جمهوری اسلامی ایران طی شکوائیه شماره ثبتی 6282/02/17و مورخ 23/07/1402، با توجه به مفاد شکایت نامه تقدیمی و نظر به این که موضوع شکایت شاکی قابل انطباق با هیچ کدام از مواد فصل نهم قانون اجرای سیاست¬های کلی اصل 44 قانون اساسی (مرتبط با وظایف و اختیارات شورای رقابت) نمی¬باشد؛ فلذا اعضای شورای رقابت به اتفاق آراء حاضرین در جلسه رسیدگی، تصمیم خود را مبنی بر قابل رسیدگی نبودن موضوع در شورای رقابت و رد شکایت مطروحه، صادر و اعلام می¬نماید. تصمیم صادره حضوری و ظرف مهلت 20 روز از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض در هیأت تجدیدنظر موضوع ماده 64 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی می¬باشد.

موضوع هفتم: شکایت شركت ذوب بريس از شركت توسعه آهن و فولاد گل گهر در خصوص سوء استفاده از شرايط مسلط و برتر در بازار و فروش كالا با تحميل شروط غير منصفانه

در خصوص شکایت شرکت ذوب بریس به طرفیت شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر طی شکوائیه شماره ثبتی1905-00-17-و مورخ 02-09-1400، با موضوع "سوء استفاده از شرايط مسلط و برتر در بازار و فروش كالا با تحميل شروط غير منصفانه"، با توجه به مفاد شکایت نامه تقدیمی و استماع اظهارات مدعوین حاضر در جلسه، به استناد مواد (۴۴) و (۴۵) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی در خصوص ایجاد تبانی و بروز رویه ضد رقابتی برای شورای رقابت محرز نگردید و لذا اعضاء شورای رقابت به اکثریت آراء رای به رد شکایت و مختومه نمودن پرونده صادر و اعلام می نمایند. تصمیم شورای رقابت حضوری و وفق ماده 63 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، ظرف مدت بیست روز از تاریخ ابلاغ به ذینفع قابل تجدید نظر خواهی در هیأت محترم تجدید نظر موضوع ماده 64 این قانون خواهد بود.

موضوع هشتم: شکایت خانم سمیرا رشیدی از سازمان نظام دامپزشکی کشور مبنی بر امتناع بلاوجه از " تخصیص شماره عضویت نظام دامپزشکی

در خصوص شکایت خانم سمیرا رشیدی به طرفیت سازمان نظام دامپزشکی کشور طی شکوائیه به شماره ثبتی 5486-02-17-و مورخ 28/06/1402 مبنی بر امتناع بلاوجه از " تخصیص شماره عضویت نظام دامپزشکی"، با توجه به مفاد شکایت تقدیمی، و باعنایت به اعلام مشتکی عنه مبنی بر اینکه کلیه افرادی که متقاضی عضویت می باشند انتظار اشتغال و اخذ پروانه از این سازمان را دارند. اشتغال به حرفه دامپزشکی بر اساس آموزه های دانشگاهی می باشد که سرفصل دروس آن نیز با هماهنگی شورای مرکزی از طریق نماینده وزارت علوم به وزارت متبوع منتقل می گردد. همچنین کلیه افراد دارای صلاحیت در بحث مسئولین فنی حداقل دانش و تجربه و دروس فنی را در دوره های دکتری حرفه ای دامپزشکی کسب می نمایند که دوره مذکور از نظر کسب دانش و مهارت و تعداد واحدهای گذرانده شده توسط دانشجویان بالاتر از مقطع کارشناسی ارشد می باشد؛ ضمن اینکه بسیاری از دوره های تخصصی p.h.d بصورت عملی و برخی بصورت پژوهش محور می باشد که دروس تئوری و مباحث بهداشت عمومی در آنها تدریس نمی شود، لذا افراد مذکور با توجه به با توجه به واحدهای درسی گذرانده شده مشمول دریافت کارت عضویت از سازمان نظام دامپزشکی نمی باشند. به موجب ماده 27 قانون تاسیس سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1376" کلیه اتباع ایرانی فارغ التحصیل دوره های دکترای عمومی و تخصصی و سایر رده های حرفه دامپزشکی حق عضویت در سازمان را دارا هستند. اعضای شورای رقابت به اتفاق آراء با توجه به خواسته شاکی و نظر به اینکه شاکی دارای مدرک دکترای تخصصی دامپزشکی بهداشت آبزیان می باشد، حکم به الزام مشتکی عنه به پذیرش عضویت شاکی در سازمان مذکور را صادر و اعلام می نماید، بدیهی است که این عضویت به منزله صدور مجوز کسب و کار نمی باشد. تصمیم صادره حضوری و ظرف مهلت 20 روز از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض در هیأت تجدیدنظر موضوع ماده 64 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی می¬باشد.

موضوه نهم : شکایت آقای محمود مقیسه از شرکت پیشگامان فناوری و دانش آرامیس (تپسی) در خصوص عدم ارائه سرویس مدارس

در خصوص شکایت آقای محمود مقیسه به طرفیت شرکت تپسی طی شکوائیه شماره ثبتی 5817-02-17-و مورخ 05/07/1402،مبنی بر "مطالبه خسارت بابت عدم ارائه سرویس مدارس"، با توجه به مفاد شکایت نامه تقدیمی و نظر به این که موضوع شکایت شاکی قابل انطباق با هیچ کدام از مواد فصل نهم قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی (مرتبط با وظایف و اختیارات شورای رقابت) نمی باشد؛ فلذا اعضای شورای رقابت به اتفاق آراء حاضرین در جلسه رسیدگی، تصمیم خود را مبنی بر قابل رسیدگی نبودن موضوع در شورای رقابت و رد شکایت مطروحه، صادر و اعلام می نماید. تصمیم صادره حضوری و ظرف مهلت 20 روز از تاریخ ابلاغ قابل اعتراض در هیأت تجدیدنظر موضوع ماده 64 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی می باشد.