منو

اخبار

در راستای برگزاری همایش سالانه بین المللی تنظیم‌گری و سیاستگذاری رقابت در ایران، دومین پیش‌نشست از سلسله پیش‌نشست های این همایش با موضوع «رقابت و انحصار در بازار خودرو» برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی رقابت، نصیری اقدم دبیر کمیته علمی اولین همایش توضیح داد که بازار خودرو از جمله بازارهایی است که میزان انحصاری بودن آن محل بحث‌های گسترده‌ای بوده و تنظیم گری آن بین شورای رقابت و سایر نهادهای تصمیم‌گیر رفت و برگشت داشته است. همچنین در خصوص شیوه تقویت رقابت در این صنعت اختلاف نظرهای جدی وجود داشته است.

وی تأکید کرد که برای تقویت رقابت در بازار خودرو راه حل های مختلفی پیشنهاد و اجرایی شده است. ادامه قیمتگذاری بر اساس دستورالعمل شورای رقابت و همچنین تسهیل واردات خودرو از جمله راه‌حل‌های کوتاه مدتی است که می‌تواند در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گیرد. همچنین، مباحث مختلفی در خصوص چگونگی گذار تدریجی به نظم این بازار و شکل دادن به نیروهای عرضه و تقاضا وجود دارد که می‌تواند در این نشست مورد توجه قرار بگیرد.

گفتنی است: پیش‌نشست «مسأله رقابت و انحصار در بازار خودرو» در روز دوشنبه 10 اردیبهشت ماه سال جاری در ساعت 14 و در محل دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) به صورت حضوری و مجازی و با سخنرانی دکتر مهدی صادقانی شاهدانی، رئیس دانشکده معارف اسلامی و اقتصاد دانشگاه امام صادق (ع) و رئیس هیأت تجدید نظر شورای رقابت، دکتر امیر‌احمد ذوالفقاری مشاور رئیس شورای رقابت، دکتر میلاد بیگی، مدیر گروه کسب و کار تنظیم‌گری بخشی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی، دکتر عبدالله توکلی لاریجانی، مدیر کل سابق دفتر صنایع خودرو وزارت صنعت، معدن و تجارت، دکتر ابوالفضل خلخالی و دکتر امیر حسین کاکایی (اعضای هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت)، برگزار می‌شود.

این نشست از طریق لینک زیر قابل دسترسی و مشاهده آنلاین است:

برای مشاهده اینجا کلیک کنید


مورخ 2 اردیبهشت 1403
روابط عمومی مرکز ملی رقابت