منو

اخبار

افتتاحیه اولین همایش سالانه بین‌المللی رقابت در ایران با حضور رئیس شورا و مرکز ملی رقابت و جمعی از اندیشمندان و پژوهشگران اقتصاد در دانشکده اقتصاد علامه طباطبایی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی رقابت در راستای برگزاری نخستین همایش سالانه بین‌المللی رقابت در ایران، مراسم افتتاحیه این همایش با حضور اعضای شورای رقابت و اندیشمندان و پژوهشگران اقتصادی برگزار شد.

در این همایش سید نورانی، رئیس شورا و مرکز ملی رقابت به ارائه گزارشی از عملکرد دوساله شورا و مرکز ملی رقابت و تبیین اهمیت این نهاد در اقتصاد کشور پرداخت و اظهار داشت: اقامه قسط و دادرسی در حوزه اقتصاد برای شفافیت و تعادل بازار که منجر به رفاه و رضایت مردم است، از مهمترین وظایف این شوراست.

همچنین در ادامه ولی رستمی، عضو حقوقدان شورا و استاد دانشگاه، امیر احمد ذوالفقاری، اقتصاددان و استاد دانشگاه، امیرعباس علاءالدینی، حقوقدان و استاد دانشگاه، کیومرث حیدری استاد دانشگاه و حسن پورسیدآقایی، استاد دانشگاه در سخنانی به تبیین زوایای مختلف کارکردهای شورای رقابت، چالش‌های موجود در حوزه تنظیم‌گری، معیارهای شناسایی بازار و رویه‌های ضدرقابتی پرداختند و اقتصاد ایران را از منظر رقابت‌پذیری مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.

به گفته سخنگوی شورای رقابت این برای نخستین بار در حیات مرکز ملی رقابت است که این مرکز افق فعالیت‌های خود را به جهت تبیین ضرورت‌ها و اهمیت این شورا گسترش داده و با برگزاری یک همایش بین‌المللی در راستای مراودات یک سال گذشته خود به ویژه با اعضای بریکس، عزم پر‌چالش اما راسخی برای مبارزه با رویه‌های ضدرقابتی در اقتصاد در پیش گرفته است.

گفتنی است پس از این افتتاحیه و برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی در موضوعات روز این عرصه، اولین همایش سالانه بین‌المللی رقابت در ایران در 23 خرداد 1403 برگزار خواهد شد.

فراخوان مقاله‌ها در محورهای:
1. دامنه رقابت و انحصار در اقتصاد ایران
2. تنظیم‌گری انحصارات طبیعی در اقتصاد ایران
3. قیمت گذاری در اقتصاد ایران
4. تسهیل مجوزهای کسب و کار و رقابت پذیری فعالیت‌های اقتصادی
5. مقیاس بهینه فعالیت‌های اقتصاد و انحصار
6. تنظیم‌گری رقابت و ثبات اقتصادی
7. تنظیم‌گری کسب و کارهای دیجیتال و سکوهای کسب و کار مجازی
8. چالش‌های حقوقی و قضایی تنظیم‌گری رقابت
9. اقتصاد سیاسی توسعه رقابت در اقتصاد ایران
10. رقابت و فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌های دولتی و بخش عمومی غیر دولتی

در دبیرخانه همایش و در بازه‌های زمانی اعلام شده مورد بررسی قرار گرفته و آثار برتر در زمینه تسهیل رقابت و منع انحصار در راستای فرهنگ‌سازی مؤثر بر جامعه علمی و تصمیم‌سازان اقتصادی، معرفی خواهند شد. علاقه‌مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت مرکز ملی رقابت به آدرس www.nicc.gov.ir و یا دبیرخانه این همایش جهت شرکت مراجعه نمایند.

دریافت فایل فراخوان اولین همایش سالانه بین‌المللی رقابت در ایران


مورخ 14 اسفند 1402
روابط عمومی مرکز ملی رقابت