منو

اخبار

جلسه معرفی و عقد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک فی‌مابین مرکز ملی رقابت و سرویس فدرال ضد انحصار روسیه (FAS) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مرکز ملی رقابت؛ جلسه معرفی و عقد تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک فی‌مابین مرکز ملی رقابت و سرویس فدرال ضد انحصار روسیه (FAS) با حضور سید محمد رضا سید نورانی، رئیس شورا و مرکز ملی رقابت و ماکسیم شاسکولسکی، رئیس سرویس فدرال ضد انحصار روسیه در محل ساختمان این نهاد در مسکو برگزار و تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک توسط این دو مقام مسئول امضا شد.



سید‌محمد‌رضا سیدنورانی، رئیس شورا و مرکز ملی رقابت ایران در این جلسه به ارائه توضیحاتی در خصوص وظایف و فعالیت‌های شورا و مرکز ملی رقابت ایران پرداخت. سید‌نورانی ادامه داد: شورا و مرکز ملی رقابت در تنظیم مقررات مربوط به بازارهایی نظیر بازار حمل‌ونقل ریلی، حمل‌ونقل هوایی، خودرو و ... که رویه‌های ضدرقابتی و انحصاری در آن دیده شود ورود نموده و به تدوین و ابلاغ دستورالعمل اقدام می‌کند. رئیس شورا و مرکز ملی رقابت ضمن معرفی سابقه شکل‌گیری شورای رقابت، سازوکار اجرایی، ترکیب اعضا، وظایف و ویژگی‌های اصلی این نهاد را تبیین و برخی اهداف و برنامه‌های آتی شورا و مرکز ملی رقابت را مطرح کرد.

ماکسیم شاسکولسکی، رئیس سرویس فدرال ضد انحصار روسیه نیز ضمن خوشامدگویی به هیأت اعزامی شورای رقابت از ایران، به ارائه توضیحاتی در خصوص تاریخچه و سازوکار فعالیت سرویس فدرال ضد انحصار روسیه پرداخت و نسبت به همکاری ‌های شورا رقابت و سرویس فدرال ضد انحصار روسیه ابراز تمایل کرد.

شاسکولسکی در ادامه با معرفی کلیات شکل‌گیری سرویس فدرال ضد انحصار روسیه ، گفت: مسائلی نظیر حمایت از رقابت، تبلیغات و خریدهای دولتی، سرمایه‌گذاری خارجی، نظارت بر تعرفه‌های دولتی، ایجاد ثبات در قیمت خدمات اجتماعی توسط سرویس ضدانحصار فدرال روسیه انجام می‌شود. وی در این زمینه افزود: در صورت مشاهده رویه‌های ضدرقابتی نخستین اقدام تنبیهی سرویس فدرال ضد انحصار روسیه اعلام «اخطار» به متخلفین است و این سازمان نظارت بر زنجیره تأمین تولید محصولات، خدمات، ثبات قیمت‌ها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و مراکز خرید بزرگ را بر عهده دارد. همچنین در حوزه دارو، سیاهه‌ای از داروهای حیاتی و موردنیاز شهروندان تحت نظارت سرویس است. شاسکولسکی خاطر نشان کرد: در حوزه بازار مصالح ساختمانی نیز فعالیت‌های گسترده‌ای سرویس فدرال ضد انحصار روسیه در حال انجام است که به تنظیم قیمت مصالح موردنیاز شرکت‌های ساختمانی داخلی و خارجی می‌انجامد. نظارت بر بازار سوخت ، نظارت بر بازار دیجیتال و شرکت‌های فعال در حوزه فروش آنلاین، وضع جرایم مالی بر شرکت‌های Booking, Google, Apple سرویس فدرال ضد انحصار روسیه ، از اقدامات این نهاد بوده است.


مورخ 27 اسفند 1401
روابط عمومی مرکز ملی رقابت